dinsdag 24 januari 2012

#17 sociale media

Sociale netwerken zoals Facebook, Hyves en LinkedIn (of is dat geen 'sociaal' netwerk) worden in mijn kring veel gebruikt. Ik heb alleen een LinkedIn account, vanwege het mogelijke (toekomstige) nut van een zakelijk netwerk. Voorheen hield ik me tevens bezig met Facebook, maar omdat het me een hoop tijd kostte (en ik veel tijd voor mijn studie nodig had), heb ik mijn account verwijderd. In het begin even wennen, maar het blijkt dat je prima zonder kan. Het lijkt me dan ook een beetje overbodig om een nieuwe account te maken voor deze oefenening.

Je kunt via sociale media natuurlijk contact houden met vrienden en familie. Net als voor Twitter geldt dat je gemakkelijk en goedkoop een groot publiek kunt bereiken, en daar (op een informele manier) mee communiceren. Mensen kunnen door het gebruik van tags tevens goed op de hoogte blijven van onderwerpen die ze met name interesseren. Met name op dit gebied kunnen sociale media mogelijk van nut zijn voor archiefinstellingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten