dinsdag 24 januari 2012

#16 Instant messaging

Ding 16 gaat over instant messaging, oftewel: chatten. Mij al bekend van MSN Messenger, wat ik als puber veelvuldig gebruikte om in contact te blijven met vrienden en vriendinnen. Het grote voordeel vond ik toen altijd dat het gratis is. Je hoefde dus niet je dure beltegoed aan te spreken. Daarnaast is het laagdrempelig: het kost weinig moeite om even een berichtje te sturen. Deze twee voordelen spelen ook mee bij de invoer van intant messaging voor archiefinstellingen. Hoewel het natuurlijk ook een groot nadeel heeft: iemand moet aanwezig zijn om de chat te bemannen. Wanneer ik de chat van de Zeeuwse bibliotheek wil uitproberen laat dit nadeel zich meteen in de praktijk zien: er is niemand om de chat te bemannen. Ik zal dan ook later laten weten hoe het gebruik van een instant messaging dienst is bevallen in het gebruik (de opdracht van Ding 16).

1 opmerking:

  1. Ha Michiel, Ik was net even op de site van het Nationaal Archief, maar ook daar was de chat offline. Heb je inmiddels al een ker met een archiefdienst gechat?

    BeantwoordenVerwijderen