dinsdag 10 januari 2012

#10 webbased kantoortoepassingen

Ding 10 gaat over webbased kantoortoepassingen. Google Docs was mij al bekend. Tijdens mijn studie werd dit weleens gebruikt om gemakkelijk documenten te kunnen delen, zowel door studenten onderling, als van docent naar student. De 'ontdekoefeningen' waren goed te doen. Ik heb een aantal documenten aangemaakt en ze gedeeld via Google Docs. Tevens heb ik een document geüpload. Het nut van dergelijke online platforms is duidelijk lijkt me. Het is overzichtelijker dan het delen van documenten via bijvoorbeeld e-mail. Daarnaast zit je niet met het nadeel dat er op een gegeven moment verschillende versies van documenten circuleren door aanpassingen. Het is vooral handig als verschillende personen met één document bezig zijn, of met dezelfde verzameling documenten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten